Gorzowski szpital frontem do pacjenta. Wprowadza wykaz dobrych zwyczajów i zasad postępowania

12:38

29 grudnia 2016

Anna Przybylak

Dziennikarka Radia Gorzów

„Wykaz dobrych zwyczajów i zasad postępowania” wprowadził w gorzowskim szpitalu zarząd placówki. Chodzi o to, by zdobyć większe zaufanie pacjentów do personelu medycznego. Jak nam powiedziała rzecznik szpitala, Agnieszka Wiśniewska, do tej pory można było dzielić się swoimi uwagami z dyrekcją w tradycyjny sposób.  Teraz – jeśli nam się coś nie spodoba, albo też będziemy chcieli za coś pracowników pochwalić, możemy napisać po prostu maila.

 

Specjalny mail, stworzony na potrzeby kodeksu etycznego, to opinie@szpital.gorzow.pl. Jak podkreśla rzecznik, na ten adres kierować można wszelkie uwagi, dotyczące sposobu pracy personelu gorzowskiego szpitala. My, w tradycyjny sposób, zapytaliśmy o taką opinie tych gorzowian, których spotkaliśmy dzisiaj przy lecznicy. Zdania – były podzielone.

 

Dodajmy, że w szpitalu powołano także doradcę etycznego, który to ma w pierwszej kolejności rozwiewać wątpliwości pacjentów i służyć im poradami.

fot. szpital.pl

4 myśli na temat “Gorzowski szpital frontem do pacjenta. Wprowadza wykaz dobrych zwyczajów i zasad postępowania”

  1. póki będzie tak mało chirurgów
    to będziemy czekać rok i 8 miesięcy na zabieg.
    a chirurdzy będą se robili z pacjentami co chcą bo nikt ich nie zwolni nie ma komu ich zastąpić.

  2. W ubieglym roku nasz szpital otrzymal certyfikat ISO 9001-2008 wydanym przez TÜV Rheinland, gdzie te zalecenia sa norma, do ktorej lekarze musza sie stosowac. Glownie chodzi o komunikacje pomiedzy lekarzem, a pacjentem na oddziale Chirurgii Ortopedycznej i Urazów Narządu Ruchu. Wydawac by sie moglo, ze jednostka organizacyjna jaka jest szpital, ktorej zostal nadany owy certyfikat powinna spelniac standardy,opisane w tym dokumencie. W moim osobistym przekonaniu komunikacja pomiedzy personelem lekarskim, a pacjentami jest w najwyzszym stopniu niewystarczajaca i kwalifikuje sie jako glowna niezgodnosc. Wiem, ze taka sytuacja dotyczy takze innych oddzialow w szpitalu w Gorzowie. To glowne odchylenie od regul opisanych w certyfikackie jest nastepstwem niewiedzy lekarzy, lub swiadomym lekcewazeniem owych przepisow. Pacjent ma prawo wiedziec, na kazdym etapie leczenia, na czym polega hospitalizacja? jak dlugo bedzie ona trwala? jakie sa wyniki badan? W moim przypadku takiej informacji nie otrzymalem od lekarza prowadzacego . Zdawkowe informacje uzyskalem wraz z wypisem, ktory polozono mi na lozko , gdy bylem w ubikacji. Pragne zauwazyc, ze na wypisie sa terminy, ktore dla przecietnego chorego moga byc niezrozumiale, dlatego tez powinny byc wyjasnione do konca podczas rozmowy z pacjentem.

    Z przykroscia musze stwierdzic, ze pan ordynator na moje pytanie o postepowanie z moim dalszym, poszpitalym leczeniem odeslal mnie do karty informacyjnej leczenia szpitalnego. W mojej ocenie jest to niedopuszczalne i kwalifikuje sie jako glowna niezgodnosc do odebrania certyfikatu zarzadzania jakoscia.

    Czy obecny zarzad szpitala jest w stanie zmienic mentalnosc wypasonych kotow z kosmicznymi wynagrodzeniami? Osobiscie watpie.

  3. Super. Takimi pierdołami beda sie zajmowac? W tym.czasie Polakowa daje grube miliony na zielonogorska lecznice i na tworzenie centrum zdrowia dziecka. Brawo…

Dodaj komentarz