Druga nitka gorzowskiej S3 uroczyście otwarta

14:02

9 października 2017

Anna Przybylak

Dziennikarka Radia Gorzów

Prawdopodobnie około godziny 15.00. do ruchu zostanie oddana druga jezdnia zachodniej obwodnicy Gorzowa w ciągu drogi ekspresowej S3. Uroczyste otwarcie tego odcinka miało miejsce w samo południe. Obecna na uroczystości minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska podkreśliła, że gorzowski odcinek S3 to bardzo ważna inwestycja nie tylko dla gorzowian.

Z kolei wojewoda lubuski Władysław Dajczak podkreślił, że S3 łączy nie tylko północną i południową Polskę, ale daje nam też okno na Europę.

Historię powstania gorzowskiego odcinka S3 przypomniał Sebastian Pieńkowski, przewodniczący gorzowskiej Rady Miasta z ramienia PiS.

Jak nam powiedział Artur Waktor, dyrektor firmy Dragados, która była generalnym wykonawcą inwestycji, kilkumiesięczny poślizg w pracach był spowodowany charakterystyką terenu.

Z ulgą na dzisiejszym otwarciu wzdychał Marek Langer, dyrektor lubuskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Oddanie do użytku drugiej nitki S3 powinno pozytywnie wpłynąć na policyjne statystyki wypadkowe – podkreślał z kolei Wiesław Widecki, naczelnik wydziału ruchu drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie.

Przypomnijmy, nowa jezdnia obwodnicy wraz z m.in. wiaduktami i nowym mostem przez Wartę ma 11,6 km. Drugą jezdnię zachodniej obwodnicy wraz z modernizacją istniejącej i węzłów drogowych wykonała hiszpańska firma Dragados. Wartość kontraktu opiewała na blisko 290 mln złotych.

20 myśli na temat “Druga nitka gorzowskiej S3 uroczyście otwarta”

  1. „Opóźnienie spowodowane było charakterystyką terenu”…
    Czyli owa charakterystyka zmieniła się po projekcie?Dwa lata temu był teren niziny a teraz góry spiętrzyły się..?
    Fajnie, że w końcu oddali . Nareszcie będzie mniej tragicznych wypadków.

  2. Podziękowania dla budowlańców. Zadanie nie było łatwe. Kto się zna na geologii ten wie a kto na fb ten zawsze tylko grymasi.

  3. Co to za fachowcy?Co robią w tej GDDKiA?Teren jest cały czas taki sam.To samo było przy budowie obwodnicy lata temu.Więc to żadna niespodzianka że teren jest taki a nie inny….Niespodzianką jest to że amatorzy się za to zabrali.

  4. Projekt robi sie na mapie do celów projektowych mdcp. Robote bierze najtańszy. Owa mdcp byla zrobiona bez dogłębnej analizy owego gruntu. Podczas realizacji wyszlo jak wyszlo. Winny jest zamawiajacy ktory tak rozpisal zamówienie zeby główne cele byly zrealizowane po kosztach a reszta jakoś będzie. Ale sie nie udało. W papierach sie zgadza i nikt nikomu nic nie zrobi. Podobna sytuacja byla w okolicy swiebodzina gdzie jak palowali teren pod wiadukty to pale sie łamały i w pewnym momencie wszystko siadlo kilkanascie centymetrów. Moim zdaniem było to tak. Zrobili mdcp, geolog wzial dane z map geologicznych z dawnych lat bez robienia odwiertów i podczas realizacji okazało sie ze jednak grunt jest zupelnie inny od tego co wykazano podczas prac projektowych. Winny jest zamawiający bo specyfikacja powinna obejmować szczegółową analize gruntów podmokłych. Ale wtedy mdcp byłaby dużo droższa a jak wiadomo wygrywa najtańszy. Papiery sie zgadzają i niestetety tak to wyglada… Nikt za to nie odpowie bo każdy każdego kryje.

  5. Gratulacje , Panie Sebastianie doprowadź Pan teraz do tego ,żeby zjazdy do miasta wojewódzkiego nie były takie jak do Pyrzyc .

  6. Ktoś zbudował, a ktoś przecina i szczerzy gęby

  7. Do przeproś i spadaj.Znakomity komentarz,trafiony w 10,brawo.

  8. S3 gdy byla zagrozona Tadeo wystosowal list do premiera tuska o nie zaprzepaszczanie tej inwestycji. Bogusław Liberadzki tez bardzo w tej kwestii dzialal.

    Wiec komu przypisywac sukces. Tylko pisowi?

  9. PIS ma kolejny sukces. Brawo !!! Nie dziwne, że sondaże im rosną. Tak trzymać

  10. „PIS ma kolejny sukces. Brawo !!!” – no ten to już odleciał na inną planetę :)

  11. Dlaczego na zjazdach nie ma, tak jak przed zakończeniem drugiej nitki nie ma oznaczeń: węzeł Zamoście, czy Małyszyn, Wieprzyce…Wszędzie „Centrum”…

  12. i to wszystko w dwa lata S3, wystarczyło nie kraść piasku i jest – jaki sukces – ogrzać się w blasku fleszy za nie swoje zasługi bezcenne, za resztę zapłaci zidiociały podatnik – wystarczy nie kraść piasku…

  13. Jechałem o 18 i na pasie od Skwierzyny było ograniczenie do 60 a na środku stały słupki oddzielajace 2 pasy także z tym otwarciem to lekka przesada.

  14. Jakieś zdjęcie z drona bo ja nie wiem gdzie ta druga nitka przebiega,wiem,gdzie pierwsza a la ta druga…

  15. Dobrze zadziałał Jędrzejczak u Liberadzkiego. Nieważne kto przecina wstęgi ważne ze jest S3. Niepotrzebnie plącze się tam wójt nieudacznik bo jego wkład był równy zeru.

  16. Wstega byla, Rafalska tez ale znakow o zwezeniu jezdni i przebudowie jezdni nikt jeszcze nie zdemontowal., Budowa trwa a do jej zakonczenia jeszcze daleko…..

Dodaj komentarz