Magistrat chce kolejnych eksperymentów drogowych na skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Owocowej

15:00

30 października 2017

Filip Praski

Dziennikarz Radia Gorzów 95,6 FM. E-mail: f.praski@radiogorzow.pl

Urzędnicy zapowiadają przeprowadzenie kolejnego eksperymentu drogowego przy wyjeździe z ulicy Owocowej.

Wcześniej nad tematem pochyli się jednak miejska komisja ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i to ona zdecyduje o terminie kolejnych testów. O szczegółach dyrektor wydziału promocji i informacji w Urzędzie Miasta, Marta Liberkowska:

Marta Liberkowska przypomina, że na horyzoncie jest przebudowa ulicy Kazimierza Wielkiego. Ta inwestycja może mieć wpływ na organizację ruchu na skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Owocowej:

Pierwsze eksperymenty drogowe na skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Owocowej odbyły się w kwietniu, ale wtedy trwał jeszcze remont ulicy Warszawskiej i przez to ich wyniki mogły nie być miarodajne.

13 myśli na temat “Magistrat chce kolejnych eksperymentów drogowych na skrzyżowaniu Wyszyńskiego i Owocowej”

  1. Niech miasto przestanie eksperymentować, bo i tak z tego nic nie będzie, tylko bierze się za budowę ul Kamiennej, od Ronda Wyszyńskiego-Górczyńska, przynajmniej do Piasków.

  2. Nic tam nie trzeba eksperymentować tylko zrobić mostek i puścić linie tramwajową do piasków pod castoramą w strone silwany.

  3. Wg mnie rozwiazaniem bedzie
    1. Brak lewoskrętu z Wyszyńskiego i
    2. Pas do skrętu w lewo z Owocowej (w miejscu wysepki) w Wyszynskiego.

    Rondo sie nie zmiesci a światła w szczycie 7-9 i 14-16 korkują Wyszynskiego pod Kłodawę.

    Ten „eksperyment” byl ustalony z mieszkancami na spotkaniu w Lamusie na początku roku.
    Pierwsza symulacja byla przed wakacjami, kolejna- jak jest przejezdna Walczaka.

    Spotkanie zobowiązałam się zorganizować podczas dyskusji na Budżecie Obywatelskim na Piaskach. Na spotkaniu bylo ok 50 osob, policja, inzynier ruchu, wydzial dróg i kilku radnych.
    I taki tryb ustaliliśmy wspolnie.

    Po symulacji ma byc kolejne spotkanie gdzie UM przedstawi możliwe rozwiazania.
    Pozdrawiam. MBB.

  4. Eksperymenty,makiety,symulacje i pomiary,wizualizacje,niby-remonty wirtualne miasto w ruinie.

  5. Jak tylko coś się wali, natychmiast jest odpalana prezentacja szklanych domów i gawiedź się uspokaja. Pozniej jak sie połapują że nic nie ma natychmiast jest odpalana kolejna. I o tej 1 zapominaja. Obroncy drzew szumu narobia mieszkancy zaczynaja sie klocic. Pis z totalna opozycja lokalnie i sie tluka a karawan jedzie dalej

  6. Eksperymenty na Wyszyńskiego ? Zostawcie tą ulicę w spokoju bo są ważniejsze miejsca do interwencji.Wybudowano rondo turbinowe przy białym kościółku miało pomóc w poruszaniu się po mieście a tymczasem rondo te powoduje zakorkowanie ulicy Jagiełły a przejechanie tam już nawet nie mówię o godzinach szczytu graniczy z cudem.Jechałem dziś przez te rondo z góry ulicą Walczaka około godziny 11 i ten odcinek przejechałem w około 25 minut….

  7. Co się musi stać by gorzowski urzędnik w UM przestał się pochylać, zakładać, eksperymentować, omawiać, szukać wariantów, koncepcji przez kolejne miesiące, opiniować, czekać na zadzianie(!) (cytat Liberkowska)?
    Przecież na tym skrzyżowaniu codziennie przez wiele godzin trwa walka kierowców o wbicie się w ruch na Wyszyńskiego i wcale lewoskręt w Owocową nie jest największym problemem. Tam muszą być światła chociaż na 15 sekund dla wyjeżdżających z Owocowej.
    Ale znowu urzędnik jest mądrzejszy od wszystkich i będzie przez następne tygodnie tworzył teorie jak sobie z tym poradzić.
    Tym razem mamy czekać do remontu Kazimierza Wielkiego. Zgodnie z normami gorzowskimi do 2022 roku.
    Koszmar po gorzowsku trwa.

  8. @Kris4626 przecież to nie rondo korkuje tą część miasta, tylko światła przy łaźni i dalej przy letniej…

  9. Światła na Owocowej są złym pomysłem; i tak zakorkowana jest cała górka od Castoramy oraz dojazd od ronda na wysokości Szpitala, a ze światłami stanie cały Górczyn, żeby z Owocowej można było wyjechać. Może trzeba pomyśleć o zrobieniu dywanika asfaltowego na drodze Kłodawa – Małyszyn na bardzo dziurawym odcinku gorzowskim od Santocka. Wtedy Górczyn, Kłodawa i Barlinek będzie sobie skrót na strefę czy na S3 robić, a nie jechać trasą średnicową. Częstsza jazda tą drogą teraz to pewny remont samochodu. A ładnie odciążyłaby Wyszyńskiego.

  10. rozwiązaniem przede wszystkim jest zmniejszenie na odcinku od ronda do Owocowej prędkości pojazdów do 40km/h i ustawienie fotoradaru dla pojazdów od strony Kłodawy

  11. Ruch na ul. Żwirowej przypomina obecnie ruch na Marszałkowskiej w Warszawie, nie piszę tu o godzinach szczytu, czy święcie 1.11. Zmierzcie natężenie hałasu na tej ulicy i prędkości samochodów. Z kierunku Kłodawy i odwrotnie pędzą pojazdy , jest to jedyna droga dojazdowa w tym kierunku. Czy nikt w mieście nie zauważył ile domów i osiedli wybudowało się wzdłuż ulicy Żwirowej. Kiedyś miało być przebicie w kierunku Castoramy, ale chyba nie będzie, bo w jego miejscu jest budowana jakaś hala o niewiadomym przeznaczeniu, a tablica budowy stoi tak aby nikt jej nie odczytał…….Dodam, że przejście na przystanki często graniczy z cudem…..

  12. Zakaz lewoskrętu? Zeby przy remoncie Kazimierza i jednoczesnie Okrzei fo piaskow nie moc dojechac?

    Za to zeby ci z gorczyna 40tysiecznego mogli sobie do ksse w godz rozp i zakonczenia pracy sie potoczyc?

    Nie nie nie.

    Mostek przez Klodawke, krotka droga do Ukosnej (przez ogrod radnego Synowca) A na Zwirowej spowalniacze a pod gore dziury wykopac zeby trudniej bylo przejechac. Koszt b. duzy. Dlatego uwzglednienie torow tramwai na piaski. Przez ul Kazimierza od petli w srodku asfaltu. Na plytach. I pod Castorama wjazd pod gore do Gorczynskiej.jezeli kąt nie przekracza 15stopni. I nie bedzie problemow z hamowaniem. Ale w podmiejskiej jezdzi.

    Obwodnicy polnocnej nie zrobia.

    I przez wiele godzin nie ma problemu tylko jest w godzinie miedzy 14ta a 15 jak zjezdzaja z faurencjii i tpv. I sie blokuja na mostku tylko wtedy.

    Jak maja zepsuc to lepiej niech nic nie ruszaja. Obejdzie sie.

    Jest jeszcze opcja mostek na drodze od Czarneckiego. Ale most kosztuje miliony.

    U gory Wyszynskiego jest skarpa i wzgorze i nijak drogi nie przebijesz.

    A
    rondo jesli to male jaknpod watralem wystarczy na srodku narysowac kolko.

Dodaj komentarz