Zmiana rozkładu PKP: szybciej z Gorzowa do Warszawy

14:51

9 listopada 2017

Kamil Hypki

z-ca redaktora naczelnego  kierownik działu informacji   +48 68 4555 503

Nowe połączenia do Zielonej Góry, zmiana trasy pociągu TLK Kociewie oraz krótszy czas przejazdu z Gorzowa do stolicy – tak w skrócie przedstawia się nowy rozkład jazdy PKP Intercity 2017/2018 dla woj. lubuskiego. Zmiany zaczną obowiązywać 10 grudnia.
PKP Intercity przygotowało dla pasażerów z woj. lubuskiego nowości w rozkładzie jazdy na sezon 2017/2018. Od grudnia podróżujący z Zielonej Góry skorzystają ze składu TLK Swarożyc relacji Kołobrzeg – Katowice. Pociąg po drodze zatrzyma się m.in. w Kostrzynie, Wrocławiu i Opolu. Od grudnia do dyspozycji zielonogórzan będą w sumie cztery pary całorocznych pociągów do Wrocławia (IC Hetman, IC Siemiradzki, IC Światowid oraz TLK Swarożyc) oraz trzy do Szczecina.

W nowym rozkładzie pociąg TLK Kociewie pojedzie zmienioną trasą. Skład wyruszy z Gorzowa Wielkopolskiego w kierunku Gdyni przez Bydgoszcz. Jednocześnie zmianie ulegnie kategoria pociągu, który od grudnia będzie kursował jako InterCity. Skład będzie prowadził grupę wagonów kursujących do Przemyśla, dzięki czemu podróżni zyskają możliwość dojazdu m.in. do Krakowa. Dodatkowo od grudnia mieszkańcy Gorzowa Wielkopolskiego pojadą pociągiem TLK Warta do Warszawy o blisko 1,5 godziny krócej niż do tej pory. Cała podróż zajmie około 6 godzin.

4 myśli na temat “Zmiana rozkładu PKP: szybciej z Gorzowa do Warszawy”

  1. no,no no, dobrze to wygląda , jak też dobrze wygląda , to ,że „kulejorze” będą bardzo szybko przetaczać wagony z gorzowiakami w Krzyżu, Bydgoszczy , Kutnie i Sochaczewie, –czyli leczenie syfa pudrem

  2. czym tu sie podniecac – rozsadnego polaczenia z Warszawa: wyjazd rano- powrot wieczorem nadal BRAK. Gdzie jest Rafalska? Wozi sie limuzyna?

  3. Jak nie będzie elektryfikacji to będzie skansen. Nie rozumiem jak to jest, że środki na kolej są niewykorzystane i nikt przez ostatnie lata nie pracował nad tym. Dlaczego nikt z PO nie lobbował (poza balonikami i liścikami z selfie żeby zrobić dokumentację i wymyślić zastosowanie to tej niewykorzystanej linii. Oczywiście przepustowość nie jest problemem bo jest niewykorzystana – ale to przez brak możliwości łączenia tras pociągów elektrycznych przez ten obszar. Nikt nie będzie tracił dwa razy po pół godziny na jakieś łączenia. Ale połączenie to które teraz będzie to i tak sukces na te możliwości tego zaścianka.

  4. tez mi zmiany Kociewie zmieni trase i tym samym wydluzy sie czas przekjazdu!!zamias 5h bedzie 6 h, kategoria pociagu z TLK na IC zwiekszy ponadto cene biletu — ot mamy zmiany na lepsze

Dodaj komentarz