Oficjalny koniec inwestycji w centrum Gorzowa

fot. Bartłomiej Nowosielski

fot. Bartłomiej Nowosielski

Przebudowa ul. Chrobrego i Mieszka I oficjalnie zakończona, a miasto podsumowuje inwestycje, nazywając ją „najbardziej koniecznymi i wyczekiwanymi pracami  powiązanymi z infrastrukturą tramwajową w historii powojennego Gorzowa”.

Wyremontowano nieco ponad 1,5 kilometrowy fragment, wzdłuż którego stanęło 10 nowych wiat przystankowych i  wiata rowerowa, ustawiono 25 ławeczek, 28 koszy na śmieci, 33 stojaki rowerowe. Zamontowano 6 tablic Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Wszystko to kosztowało ponad 70,5 mln zł.

Inwestycja nie obyła się bez utrudnień i opóźnień. Częściowo związane były z pandemią Covid-19, a w ostatnim czasie także wybuchem wojny w Ukrainie, co spowodowało częściowy odpływ pracowników zatrudnionych przy inwestycji.

Nie bez wpływu na prace były też odkrycia archeologiczne i konieczność ich inwentaryzacji. Ślady historii odkryto na remontowanej ul. Chrobrego, przy dawnym „Arsenale”. Po wykopaliskach i odkryciach fragmentów ceramicznych z kultury pucharów lejkowatych, starej słodowni, szwedzkiej twierdzy obronnej, czy piwnicach poniemieckich kamienic, archeolodzy odkryli tam także pozostałości murów miejskich z XIV wieku oraz otaczającą mury fosę. Okryto też ludzkie kości i zachowane prawie w całości szkielety.

-Koniec z nierównymi chodnikami, koniec ze starymi, wybitymi podbudowami torowiska, koniec z hałasem i uciążliwością dotychczasowej komunikacji tramwajowej w tej części miasta. Nowe nasadzenia drzew i nowa mała architektura już dziś zmieniają oblicze ulic Chrobrego i Mieszka I na długie lata- piszą w podsumowaniu inwestycji urzędnicy.

Exit mobile version