Od 11 kwietnia duże zmiany przy ul. Słowiańskiej i Fredry

We wtorek 11 kwietnia, planowane jest rozpoczęcie prac związanych z przebudową skrzyżowania ulicy Słowiańskiej z ulicą Fredry na skrzyżowanie typu rondo wraz ze zjazdem w kierunku parkingu przy Centrum Sportowo-Rehabilitacyjnym „Słowianka”.

Prace na skrzyżowaniu realizowane będą etapowo tak, by minimalizować utrudnienia w ruchu kołowym oraz pieszym – mówi Rafał Krajczyński, miejski inżynier ruchu:

Pierwszy zakres realizacji dotyczyć będzie południowej części ronda wraz z podłączeniem ul. Fredry. Konieczne są istotne zmiany w organizacji ruchu – zapowiada Emilian Chmielewski, kierownik robót z firmy Eurovia:

1. Nastąpi zamknięcie odcinka jezdni południowej ul. Słowiańskiej na odcinku około 200 m, a ruch w tym miejscu przekierowany zostanie na jezdnię północną, czyli tą po stronie obiektów CSR Słowianka” (ruch dwukierunkowy, po jednym pasie w każdym kierunku);

2. Zamknięty zostanie całkowicie odcinek ul. Fredry, od ul. Słowiańskiej do ul. Długosza tzn. nie będzie możliwości wjazd w ul. Fredry od ul. Słowiańskiej oraz nie będzie możliwości wyjazdu z ul. Fredry w ul. Słowiańską; wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu;

3. Nieczynny dla pieszych będzie chodnik przebiegający wzdłuż ul. Słowiańskiej po stronie ul. Fredry oraz jedno z przejść dla pieszych przez ul. Słowiańskiej.
 

Dojazd do parkingów przy obiektach CSR Słowianka odbywać się będzie bez zmian poprzez dwa istniejące zjazdy z ul. Słowiańskiej. Realizacja ronda na bieżąco koordynowana z pracami związanymi z budową hali sportowej przy CSR Słowianka.

Zamknięcie połączenia ul. Fredry z ul. Słowiańską wymagać będzie zorganizowania objazdów dla ruchu kołowego oraz autobusów – mówi rzecznik MZK Marcin Pejski:

– od ul. Fredry objazd do ul. Słowiańskiej przez: ul. Matejki, ul. Kosynierów Gdyńskich.

– od ul. Słowiańskiej do ul. Matejki przez: ul. Kosynierów Gdyńskich Matejki.

Korekta tras linii 105 i 137: 

nr 105 w kierunku Cmentarza Brama II, która od skrzyżowania ulic Marcinkowskiego i Staszica pojedzie ulicami (obowiązujące przystanki): Stanisława Staszica, Aleksandra Fredry (Fredry (obok postoju TAXI)), Jan Matejki (Matejki), Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza) i od przystanku Błotna powróci na stałą trasę. Trasa w kierunku Os. Staszica od skrzyżowania ulic Żwirowa, Franklina Roosevelta, Słowiańska przebiegać będzie ulicami (obowiązujące przystanki): Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza), Jana Matejki (Sienkiewicza), Aleksandra Fredry (Fredry (przy Intermarche)), Stanisława Staszica (Staszica) do pętli Os. Staszica. Dla linii nr 105 zawieszone zostaną w obu kierunkach przystanki: Dunikowskiego (przy ul. Karola Marcinkowskiego) i Długosza (przy ul. Aleksandra Fredry) oraz przystanek Staszica (przy ul. Karola Marcinkowskiego) w kierunku pętli Os. Staszica.

nr 137 w kierunku przystanku pętli TPV od skrzyżowania ulic: Żwirowa, Roosevelta, Słowiańska pojedzie ulicami (obowiązujące przystanki): Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza), Jana Matejki (Sienkiewicza), Aleksandra Fredry (Fredry (przy Intermarche)) i od skrzyżowania z ulicą Stanisława Staszica powróci na stałą trasę. W kierunku pętli Ustronie od skrzyżowania ulic Fredry i Staszica pojedzie ulicami (obowiązujące przystanki): Aleksandra Fredry (Fredry (obok postoju TAXI)), Jana Matejki (Matejki), Kosynierów Gdyńskich (Mickiewicza) i od skrzyżowania z ulicą Franklina Roosevelta powróci na stałą trasę. Dla linii nr 137 zawieszony zostaje w obu kierunkach przystanek Długosza (przy ul. Aleksandra Fredry).

 

Ponadto od 11 kwietnia 2023 r. uruchomione zostaną przystanki Błotna (na żądanie) przy ulicy Żwirowa w kierunku śródmieścia oraz tylko dla linii nr 128 przystanek Rondo Górczyńskie przy ulicy Górczyńska w kierunku ronda Niepodległości.

Exit mobile version