Czy warto inwestować w agencję zajmującą się pozycjonowaniem?
Twoim celem jest wysoka pozycja w rankingu Google i zwiększenie rozpoznawalności strony internetowej? W takim razie pozycjonowanie to usługa w sam raz dla Ciebie! Z pomocą profesjonalnej agencji masz szansę poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, a tym samym dotrzeć ze swoją ofertą do szerokiego grona odbiorców. Z pewnością zauważysz też pozytywny wpływ działań optymalizacyjnych na wzrost zysków. W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie, dlaczego warto rozpocząć współpracę ze specjalistami SEO.
Pozycjonowanie stron www – co może zrobić dla Ciebie agencja SEO?
Przede wszystkim wykona za Ciebie szereg zadań z zakresu marketingu internetowego. Dzięki starannie zaplanowanej kampanii SEO i systematycznie realizowanym działaniom łatwiej osiągniesz założone wcześniej cele. Może to być: wysoka jakość ruchu, zwiększenie zasięgu i widoczności, poprawa reputacji i wiarygodności, wyższa sprzedaż, więcej zapytań ofertowych itp.
Poniżej znalazło się kilka podstawowych elementów pozycjonowania stron internetowych, które wykona dla Ciebie agencja SEO. Dzięki nim algorytm wyszukiwarki Google spojrzy przychylnym okiem na Twoją witrynę.
Audyt strony internetowej
Dogłębna analiza poszczególnych aspektów strony internetowej (technicznych i wizualnych) jest źródłem wielu cennych informacji na temat funkcjonowania witryny. Uzyskane dane dotyczą m.in. szybkości ładowania się serwisu, stosowanych słów kluczowych, hierarchii nagłówków, jakości contentu, profilu linkowego czy wykorzystanych meta tagów. Starannie przeprowadzony audyt pozwala zidentyfikować problemy na stronie, usprawnić strukturę witryny, poprawić doświadczenia użytkownika oraz zwiększyć konwersję.
Analiza słów kluczowych
Trzonem efektywnej strategii pozycjonowania jest ustalenie fraz związanych z Twoim biznesem. To właśnie one pomagają przyciągnąć klientów oraz dotrzeć do odbiorców faktycznie zainteresowanych ofertą. Słowa kluczowe dzielą się na: ogólne (składają się z jednego lub dwóch wyrazów), brandowe (bezpośrednio odnoszące się do Twojej marki) oraz long tail (zapytania z długiego ogona składają się z więcej niż dwóch słów i dokładnie opisują potrzeby użytkowników).
Optymalizacja strony www
Wyszukiwarka Google za najbardziej krytyczne uznaje: meta tytuły, meta opisy, nagłówki, adresy URL i treść strony. Agencja SEO rozpoczyna działania optymalizacyjne właśnie od tych elementów. Sprawdza, czy podstrony indeksują się prawidłowo. Regularnie monitoruje stan witryny, tworzy możliwie najkrótsze i treściwe kody strony oraz uzupełnia atrybuty alt opisujące zawartość grafik. Ponadto dba o przejrzyste rozmieszczenie kategorii oraz responsywność serwisu, aby poprawnie otwierał się zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i laptopach i smartfonach.
Link building
Kolejnym krokiem w procesie pozycjonowania jest budowanie profilu linków. Polega na pozyskiwaniu jednokierunkowych hiperłączy (linków zwrotnych) prowadzących do strony internetowej w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to takie ważne? Link building przeprowadzony przez profesjonalną agencję SEO zwiększa zaufanie algorytmów do serwisu oraz pozwala osiągnąć wyższą pozycję w rankingu Google. Dla wyszukiwarki to sygnał, że witryna zawiera użyteczne informacje i można jej ufać. Link znajdujący się w odpowiednim miejscu jest źródłem wartościowego ruchu, a roboty indeksujące szybciej odwiedzają nowe strony.
Content marketing
Skuteczność pozycjonowania strony www zależy także od wysokiej jakości treści, w tym opisów produktów i kategorii, wpisów zapleczowych czy artykułów blogowych. Content ma bowiem ogromny wpływ na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Agencja SEO zwraca szczególną uwagę na dobór odpowiednich słów kluczowych, tworzenie unikalnych i użytecznych tekstów, styl komunikacji dopasowany do odbiorców oraz wiarygodne linki. Odpowiednio zoptymalizowane treści bezpośrednio przekładają się na liczbę odwiedzin, zwiększają współczynnik klikalności (CTR), wydłużają czas sesji, pomagają budować bazę linków oraz poprawiają User Experience, czyli doświadczenia użytkowników.
Dlaczego warto współpracować z agencją zajmującą się pozycjonowaniem stron www?
Sprawdzona i zaufana agencja SEO bierze odpowiedzialność za przygotowanie i realizację strategii pozycjonowania Twojej strony internetowej. Dzięki temu możesz ograniczyć swoje obowiązki jako przedsiębiorca i pozwolić specjalistom na prowadzenie działań optymalizacyjnych w obrębie witryny. Sam skupisz się na pozostałych kwestiach związanych z firmą – finansach, kontakcie z klientem, poszerzaniu oferty, marketingu itp. Zamiast nakładać na swój zespół kolejne zadanie wymagające dużego zaangażowania, zaoszczędzony czas wykorzystasz na rozwój marki.
Pozycjonowanie to czasochłonny i złożony proces, który wymaga specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, sprawdź więcej przykładów na https://www.artefakt.pl/pozycjonowanie. Współpracując z agencją SEO, zyskujesz dostęp do niezawodnych narzędzi, a przy okazji chronisz swoją stronę przed nieprawidłowymi działaniami, niedostosowaniem do algorytmów wyszukiwarki, a nawet otrzymaniem kary od Google. Pozostajesz w stałym kontakcie z ekspertami ds. content marketingu, budowy profilu linków i optymalizacji konwersji, którzy wykonują szereg starannie przemyślanych działań:
- analizują stronę www, branżę i konkurencję,
- wykonują pozycjonowanie strony off-site i on-site,
- przeprowadzają audyt SEO i optymalizację techniczną witryny,
- wybierają odpowiednie frazy i tworzą wysokiej jakości treści,
- stale mierzą efekty pozycjonowania, a w razie konieczności wdrażają działania naprawcze.
W ramach współpracy z agencją SEO możesz liczyć na zbudowanie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania, większą liczbę odwiedzin oraz satysfakcjonujący poziom sprzedaży i zapytań ofertowych. Nie można również pominąć zaawansowanej optymalizacji technicznej, na którą składa się poprawa prędkości strony czy konfiguracja DNS (Domain Name System – system tłumaczący przeglądarkom nazwy adresów domenowych na adresy IP docelowych serwerów).
Agencja SEO zajmuje się również wdrożeniem certyfikatu SSL, który ma ogromne znaczenie zarówno w kontekście bezpieczeństwa danych, jak i pozycji w wynikach organicznych. Specjaliści planują i wykonują odpowiednie przekierowania, dodają protokół do wszystkich zasobów wewnętrznych oraz czuwają nad tym, aby implementacja certyfikatu SSL została przeprowadzona również na subdomenach.
Kiedy warto zlecić pozycjonowanie agencji SEO?
Planujesz rozbudowę lub przebudowę sklepu internetowego? Zależy Ci na wypromowaniu konkretnego produktu na wybrane słowa kluczowe? A może potrzebujesz pomocy w prawidłowej migracji witryny? Kompleksowa usługa pozycjonowania wpłynie na funkcjonalność serwisu, który stanie się przyjazny dla użytkowników oraz robotów indeksujących. Stąd już prosta droga do zwiększenia widoczności w wynikach wyszukiwania oraz poprawy współczynnika konwersji.
Rozważ współpracę z agencją, jeżeli chcesz przeprowadzić audyt swojej strony internetowej, dostosować witrynę do urządzeń mobilnych lub rozbudować już istniejące treści. Eksperci SEO na bieżąco śledzą zmiany w algorytmach Google oraz korzystają z zaawansowanych narzędzi dla pozycjonerów. Ponadto dostarczają klientom szczegółowe raporty i analizy, dzięki czemu możesz nieustannie trzymać rękę na pulsie.