Zakupy online zyskały popularność dzięki swojej szybkości i wygodzie. Każdy przedsiębiorca działający w sieci musi spełnić oczekiwania klientów, aby ich przyciągnąć. Jednym ze sposobów na to jest skrócenie ścieżki zakupowej. Jak nowa usługa InPost Pay może w tym pomóc? Odpowiadamy na te pytania!
Jakie elementy mogą negatywnie wpływać na proces zakupowy Twoich klientów?
Nawet gdy znamy potrzeby klientów, takie jak preferencje dotyczące zakresu oferty czy poziomu cen, to samo może nie wystarczyć do osiągnięcia oczekiwanych wyników. Częstym powodem frustracji jest niepotrzebne przedłużenie procesu zakupowego na jego końcowym etapie. Klient, który jest zmuszony do korzystania z zawiłego systemu wyszukiwania produktów, a następnie z niejasnej metody płatności, prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu.
Na decyzje klientów mogą wpłynąć także takie czynniki jak:
- funkcjonalność strony – wolne ładowanie stron i nieintuicyjna nawigacja mogą skłonić klientów do rezygnacji z zakupów,
- obsługa – jeśli klient nie jest w stanie szybko znaleźć poszukiwanego produktu, prawdopodobnie nie będzie dalej próbował,
- ograniczona liczba opcji dostawy i płatności – jeśli klient rezygnuje z zakupów na końcowym etapie procesu, może to wskazywać na zbyt małą ilość dostępnych opcji finalizacji zamówienia.
Jak usługa InPost Pay wpływa na proces zakupowy klientów?
InPost Pay umożliwia maksymalne skrócenie ścieżki zakupowej, łącząc płatność i dostawę w jeden przycisk. Rejestracja w usłudze znacząco ułatwia proces zakupów we wszystkich sklepach online, które zdecydowały się na to rozwiązanie. Klienci mogą dokonywać zakupów szybciej, bez konieczności tworzenia konta na stronie sklepu internetowego i wypełniania niepotrzebnych formularzy.
Dodatkowym atutem InPost Pay jest jej integracja z aplikacją InPost Mobile, z której korzysta już ponad 11 milionów Polaków. Użytkownik wybiera w aplikacji swoją preferowaną metodę płatności (np. kartą) i miejsce odbioru (np. Paczkomat®, Kurier InPost) – te dane są zapisywane i mogą być wykorzystane do składania kolejnych zamówień. Dzięki temu, proces zakupowy przy kolejnych transakcjach z InPost Pay jest znacznie krótszy – nie ma potrzeby za każdym razem wybierać formy płatności, dostawy i wprowadzać zbędnych danych.
InPost Pay oferuje także funkcję przypominania o porzuconym koszyku – jeśli klient nie dokończył transakcji, produkty pozostają widoczne w koszyku InPost Pay i po pewnym czasie klient otrzymuje przypomnienie. Ponadto, klient ma dostęp do historii wszystkich swoich zakupów w jednej aplikacji. Gdy zamawia kilka produktów z różnych sklepów jednocześnie, nie musi odgadywać, który produkt odpowiada danemu numerowi przesyłki – wszystkie informacje są dostępne w aplikacji!
InPost Pay to innowacyjne rozwiązanie, które skraca proces zakupowy i wprowadza szereg udogodnień dla klienta w zakresie płatności i dostawy. Dzięki temu, klient będzie częściej korzystał z Twojej oferty. Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://inpostpay.pl/biznes.