Chodzi o modernizację linii Skwierzyna – Międzychód. To krótsza trasa w kierunku Poznania. Inwestycja została zakwalifikowana do kolejnego etapu programu Kolej Plus.
Miasto liczy także na budowę łącznicy w Kostrzynie. Dzięki niej poprawi się znacząco ruch pociągów w na trasie Szczecin – Gorzów – Poznań, a poza tym otworzy to możliwości dojazdu do innych miast. Magistrat zabiega także o budowę toru do Strefy Ekonomicznej, gdzie ma powstać przystanek kolejowo-autobusowy. Urzędnicy liczą, że będzie to zalążek gorzowskiej kolei aglomeracyjnej. Plany są duże, ale zdaniem wiceprezydent Gorzowa do spraw gospodarki Iwony Olek, najważniejsze jest to, że wiele samorządów chce tych inwestycji:
Jak poinformował portal rynek-kolejowy.pl, upadł pomysł odbudowania całej trasy do Myśliborza. Z tej inwestycji wycofało się województwo zachodniopomorskie.