Ile wydamy na wyprawkę szkolną?

Fot. Pixabay

Na wyprawkę szkolną polska rodzina przeznaczy średnio 1718 zł. Ponad dwie trzecie tej sumy pochłoną ubrania, buty oraz przybory szkolne. Niemal 70 proc. ankietowanych szkolne zakupy robi w sierpniu.

Początek roku szkolnego jest sporym obciążeniem budżetu domowego, co potwierdza badanie Deloitte pt. „Wyprawka szkolna 2019. Zakupy Polaków w związku z powrotem do szkoły”. Przeprowadzona ankieta wykazała, że przeciętna polska rodzina przeznaczy na wyprawkę szkolną 1718 zł. W przypadku rodzin z jednym dzieckiem będzie to średnio 1388 zł, a z dwojgiem 1898 zł, a trojgiem 2742 zł.

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo.

[iframe title=”Wydatki polskiej rodziny na wyprawkę szkolną” src=”//r.dcs.redcdn.pl/webcache/pap-embed/iframe/Ouxy5f3e.html” width=”100%” frameborder=”0″ allowfullscreen=”allowfullscreen”]

Najbardziej kosztownymi pozycjami w puli wydatków są odzież i obuwie – ubrania codzienne (17 proc.), podręczniki i książki (15 proc.), komputer – stacjonarny/laptop (15 proc.), odzież i obuwie sportowe (12 proc.) i artykuły szkolne: zeszyty, bloki, długopisy, ołówki itp. (9 proc.).

Ponad połowa rodziców (51 proc.) zamierza przeznaczyć na wyprawkę tyle samo pieniędzy, co w ubiegłym roku. W przypadku jednej trzeciej będzie to więcej, a 18 proc. zamierza wydać mniej niż przed rokiem.

Dziewięciu na dziesięciu badanych zamierza wnioskować o pieniądze z rządowego programu „Dobry Start”, czyli o 300 zł na szkolną wyprawkę. Z kolei 94 proc. rodziców deklaruje, że pomoc przeznaczy właśnie na zakup artykułów szkolnych.

Za zakup wyprawek szkolnych odpowiedzialne są przede wszystkim kobiety, ale w dziewięciu na dziesięć gospodarstw domowych w decyzjach zakupowych będą uczestniczyły również dzieci.

Aż 69 proc. ankietowanych zamierza zrobić zakupy szkolne w sierpniu. Aby znaleźć odpowiednie artykuły, odwiedzimy średnio cztery sklepy stacjonarne i trzy internetowe. Większość rzeczy nabędziemy w sklepach stacjonarnych, ale gdy chodzi o sprzęt komputerowy czy gadżety elektroniczne, w tym zakresie wybieramy zakupy online.

Exit mobile version