W Kostrzynie nad Odrą trwa modernizacja mostu kolejowego w ciągu linii nr 203 nad rzeką Wartą. To linia kolejowa łącząca Polskę z Niemcami.
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyła na prace około 26 mln złotych. Inwestycja rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku i idzie zgodnie z planem. Mówi Mariusz Olejniczak dyrektor Zakładu Linii Kolejowej w Zielonej Górze:
Jak mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. prace modernizacyjne mają na celu przede wszystkim zwiększenie przepustowości pociągów na tym odcinku:
Karol Szymczak z DOM Zakład Robót Komunikacyjnych, który jest wykonawcą remontu mówi, że na chwilę obecną zaawansowanie prac można ocenić na 30 %. – Jak dotąd nie mieliśmy większych problemów przy realizacji inwestycji – dodaje:
Dodajmy, że wszystkie realizowane inwestycję na linii nr 203 powinny zakończyć się w podobnym okresie, a więc do końca tego roku. Do tego czasu na tym odcinku pasażerowie korzystać będą z komunikacji zastępczej. Autobusy wożą pasażerów na odcinku między dworcami kolejowymi w Kostrzynie i Küstrin-Kietz.