Nowa linia tramwajowa w kierunku strefy ekonomicznej? Po ogłoszeniu, że Gorzów dostanie 180 mln z funduszy europejskich, rozpoczęła się dyskusja gdzie powinniśmy budować kolejne fragmenty linii tramwajowych. Wybija się tu pomysł, by uwzględnić tramwaj w ramach budowy północnej obwodnicy Gorzowa.
Potwierdzają to goście Politycznego Podsumowania Tygodnia w Radiu Gorzów. Karol Zieleński, dyrektor biura wojewody lubuskiego, widzi dwa kierunki, w których powinien iść rozwój komunikacji tramwajowej :
Poseł Krystyna Sibińska wskazuje na potrzebę lepszego skomunikowania Manhattanu z Piaskami.
Doradca wojewody Jarosław Porwich potwierdza, że infrastruktura tramwajowa powinna być skorelowana z drogową. Przy planowaniu północnej obwodnicy, na która także mamy dofinansowanie, warto więc o tym pomyśleć:
Leszek Sokołowski z Lewicy, dodaje, że mija właśnie 10 lat od zaprezentowania koncepcji rozwoju linii tramwajowych w Gorzowie przez poprzednika obecnego prezydenta. Zdaniem Sokołowskiego, plan Tadeusza Jędrzejczaka pokrywa się ona z tym, czego potrzebuje miasto:
W ramach przyznanego dofinansowania Gorzów kupi 10 nowych tramwajów. -Chcemy zrobić też docelowy wymiar węzła przesiadkowego – zapowiedział prezydent Jacek Wójciki. Mówił też o przedłużeniu linii tramwajowej na Piaski- z pętli w głąb osiedla. I o koncepcji uwzględnienia tramwaju w ramach budowy północnej obwodnicy. Które rozwiązania zostaną przyjęte? Czas na złożenie wniosków w zakresie wykorzystania przyznanych nam pieniędzy to koniec czerwca 2024 roku.