Zmiany w kolei rozpoczną się od uruchomienia nowego szynobusu- to już w tym roku, potem przyjdzie czas na remont mostu Żelaznego wraz z długo oczekiwaną kładką.
W 2027 roku mieszkańcy powinni już z niej korzystać. Równolegle trwają prace nad usprawnieniem połączenia między Kostrzynem, Gorzowem a Poznaniem wraz z elektryfikacją tego odcinka. Taki plan przedstawił dziś podczas konferencji prasowej w urzędzie miasta, wicemarszałek województwa Sebastian Ciemnoczołowski:
Zarząd województwa dodaje, że gdy tylko pojawi się taka możliwość, chce rozwiązać umowę z Polregio, które dziś z dużymi problemami obsługuje m.in połączenia między Kostrzynem, Gorzowem a Piłą czyli linię 203
Zarząd województwa ma już dość problemów z Polregio, jednak najbardziej zmęczeni sytuacją są mieszkańcy, co wyraźnie dociera także do władz miasta. Mówi wiceprezydent Izabela Piotrowicz:
Z obecną sytuacją kolejową na północy województwa zapoznają się także radni podczas sesji budżetowej. Mówi przewodniczący rady Robert Surowiec:
Przypomnijmy, tylko w listopadzie odwołano w Lubuskiem aż 687 pociągów regionalnych – poinformowało na swoim facebookowym profilu stowarzyszenie komunikacja.org. Od początku roku na terenie województwa nie pojechało łącznie 5346 pociągów.
Wysłuchaj rozmowy:
Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek województwa
Z wicemarszałkiem województwa lubuskiego (PO) rozmawia M. Sasim:
Czytaj więcejDetailsPolecamy
Koleje Wielkopolskie i Arriva przygotowują ofertę dla północy lubuskiego
Zarząd województwa lubuskiego rozmawia z Kolejami Wielkopolskimi i Arrivą o kolejowej współpracy na północy regionu. Chodzi o usprawnienie połączenia między...
Czytaj więcejDetails