Nietrafiony prezent świąteczny? Sprawdzamy czy i kiedy można go zwrócić.
W okresie poświątecznym rozpoczyna się kolejny szturm na sklepy. Wszystko nie tylko z uwagi na promocje, ale też próbę wymiany świątecznych prezentów. Zdarza się bowiem, że pod choinką znaleźliśmy coś, co niekoniecznie nam odpowiada. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak się okazuje, nie zawsze można zwrócić towar do sklepu – mówi Marta Petelska-Brodzińska z biura Miejskiego Rzecznika Praw Konsumentów w Gorzowie.
Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku zakupów internetowych. „Tu, niezależnie od przyczyny, towar możemy oddać” zaznacza Marta Petelska-Brodzińska.
A czy gorzowianie są w tym roku zadowoleni z prezentów świątecznych? Zapytaliśmy mieszkańców i, jak się okazuje, wielu cieszy się z wizyty Mikołaja.
Przypomnijmy: jeśli pod choinką znaleźliśmy wadliwy, tj. uszkodzony lub zepsuty prezent, możemy złożyć reklamację. W przypadku problemów z jej przyjęciem można skorzystać z pomocy ekspertów z Biura Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta. Można się z nimi skontaktować telefonicznie, mailowo lub osobiście – biuro znajduje się przy ulicy łokietka.