W ostatnim czasie do gorzowskiego rzecznika praw konsumenta zgłasza się coraz więcej osób, które otrzymały propozycję dodatkowej usługi od swojego dostawcy prądu. Chodzi o możliwość skorzystania z szybkiej pomocy fachowca, np. hydraulika lub elektryka.
Często takie „pakiety z fachowcem” są sprzedawane jako dodatek do umowy na dostarczanie energii elektrycznej. Takie umowy mogą się jednak wiązać z dodatkowymi kosztami – mówi Marta Petelska-Brodzińska, Rzecznik Konsumentów w Gorzowie.
Wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy z tego, że wyraziło zgodę na taką usługę, zwłaszcza podczas rozmowy telefonicznej lub przy podpisywaniu dokumentów „na szybko”. Warto więc dokładnie zapoznać się ze wszystkimi załącznikami – przestrzega Marta Petelska-Brodzińska.
Warto też pamiętać, konsument ma 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W przypadku wszelkich wątpliwości dotyczących zawieranych umów można się skontaktować z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Gorzowie. Biuro znajduje się przy ulicy Łokietka.