czwartek, 11 września 2025
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
Radio Gorzów
  • WIADOMOŚCI
    • MIASTO
    • KULTURA
    • GOŚĆ NA 95.6FM
    • KRAJ I ŚWIAT
  • SPORT
    fot. Piotr Kaczmarek/AZS AJP

    Dwie kluczowe zawodniczki już w Gorzowie

    Hubert Henno – o zespole, synu i celach

    Hubert Henno – o zespole, synu i celach

    Magdalena Żelazna (z prawej) niemal do końca walczyła o wygraną z Agnieszką Ellward

    Na koniec sezonu kolejne złoto do kolekcji Magdaleny Żelaznej

    W piątek kolejny piknik paralimpijski

    W piątek kolejny piknik paralimpijski

    fot. P.Kaczmarek/AZS AJP Gorzów Wlkp.

    PSI Enea AJP po pierwszym sparringu

    Kangoo Basket z drugim miejscem i niedosytem

    Kangoo Basket z drugim miejscem i niedosytem

    Deja vu Majerczyka

    Deja vu Majerczyka

    Stal wyjechała z Rybnika z 12 punktową zaliczką

    Stal wyjechała z Rybnika z 12 punktową zaliczką

    fot. Ryszard Rachlewicz

    Stal jedną nogą na siódmym miejscu

  • RG TV
  • PODCASTY
  • RADIO
    • RAMÓWKA
    • REGULAMINY
    • KONTAKT
  • REKLAMA
  • RADIO ZACHÓD

SŁUCHAJ

Radio Gorzów
  • WIADOMOŚCI
    • MIASTO
    • KULTURA
    • GOŚĆ NA 95.6FM
    • KRAJ I ŚWIAT
  • SPORT
    fot. Piotr Kaczmarek/AZS AJP

    Dwie kluczowe zawodniczki już w Gorzowie

    Hubert Henno – o zespole, synu i celach

    Hubert Henno – o zespole, synu i celach

    Magdalena Żelazna (z prawej) niemal do końca walczyła o wygraną z Agnieszką Ellward

    Na koniec sezonu kolejne złoto do kolekcji Magdaleny Żelaznej

    W piątek kolejny piknik paralimpijski

    W piątek kolejny piknik paralimpijski

    fot. P.Kaczmarek/AZS AJP Gorzów Wlkp.

    PSI Enea AJP po pierwszym sparringu

    Kangoo Basket z drugim miejscem i niedosytem

    Kangoo Basket z drugim miejscem i niedosytem

    Deja vu Majerczyka

    Deja vu Majerczyka

    Stal wyjechała z Rybnika z 12 punktową zaliczką

    Stal wyjechała z Rybnika z 12 punktową zaliczką

    fot. Ryszard Rachlewicz

    Stal jedną nogą na siódmym miejscu

  • RG TV
  • PODCASTY
  • RADIO
    • RAMÓWKA
    • REGULAMINY
    • KONTAKT
  • REKLAMA
  • RADIO ZACHÓD
Radio Gorzów

Włoska pracownia Torino Design projektuje polski e-samochód

PAP PAP
2020-02-25 09:35
Włoska pracownia Torino Design projektuje polski e-samochód

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland

Udostępnij na FacebookUdostępnij na TwitterUdostępnij na WhatsappEmail

Pierwszy polski samochód elektryczny projektują styliści słynnej włoskiej pracowni Torino Design, konsultantem projektu jest Tadeusz Jelec, który pracował dla Jaguara – powiedział prezes ElectroMobility Poland Piotr Zaremba. Dodał, że w połowie br. spółka pokaże dwa prototypy: hatchback i SUV.

Szef ElectroMobility Poland (EMP) mówi, że Torino Design z Roberto Piattim na czele, to jedna z najbardziej renomowanych pracowni stylistycznych w motoryzacyjnym świecie.

„To niezależna firma, która ma na koncie kilkaset projektów dla największych producentów motoryzacyjnych, zarówno marek premium jak Ferrari, McLaren czy BMW, jak i producentów marek budżetowych m.in. Fiata”

– powiedział.

Dodał, że konsultantem projektu jest Tadeusz Jelec, jeden z najbardziej znanych polskich projektantów aut. Polak, który przez 3 dekady z sukcesem pracował dla Jaguara.

„Z pod jego ręki wyszedł m.in. zjawiskowy dwumiejscowy sportowiec F-Type Coupe oraz elegancki XF Sportbrake pierwszej generacji”

– zaznaczył.

Zaremba przypomniał, że projekt polskiej marki motoryzacyjnej tworzony jest w oparciu o strategiczne partnerstwa z uznanymi firmami branżowymi, które gwarantują, że samochody będą spełniać rynkowe standardy jakościowe. Obok Torino Design w projekt polskiego samochodu elektrycznego zaangażowany jest wybrany w ub. roku integrator techniczny – firma inżynieryjna EDAG Engineering.

„Firma wspiera nas w opracowaniu samochodów oraz projektowaniu i uruchomieniu fabryki. Aktualnie pozyskujemy platformę, która posłuży jako baza do opracowania i zbudowania autorskiego nadwozia”

– powiedział.

Jak zaznaczył, renomowani partnerzy ograniczają ryzyka projektowe, jednak długoterminowo chcemy budować wewnętrzne kompetencje w kluczowych obszarach.

Dodał, że mimo współpracy z doświadczonymi zagranicznymi partnerami, to spółka definiuje unikatowe DNA marki, cechy aut, ich pozycjonowanie, kluczowe parametry techniczne, atrybuty marki oraz przewagi konkurencyjne.

„Zależy nam na tym, by ukształtować wyrazisty charakter samochodu i całej marki. Stąd m.in. współpraca z Tadeuszem Jelcem, wybitnym ekspertem w dziedzinie projektowania samochodów”

– wskazał.

Szef EMP zapowiedział, że całe przedsięwzięcie zakłada budowę 5 modeli. „Zaczynamy od modeli w segmencie C, będą to trzy modele aut kompaktowych i będą dostosowane do oczekiwań polskich kierowców” – zaznaczył. Dodał, że na późniejszym etapie dojdzie mniejsze auto z segmentu B oraz model bardziej rodzinny.

„Przed końcem czerwca oficjalnie zaprezentujemy dwa prototypy w wersjach hatchback i SUV, które odpowiadają na trendy rynkowe i zapotrzebowanie naszego rynku” – poinformował Zaremba. Dodał, że jeden to jeżdżący prototyp posiadający wiele docelowych cech funkcjonalnych, drugi to klasyczny wystawowy show car. „Oba będą obiektem badań marketingowych, w tym oceny stylistyki, cech funkcjonalnych i ergonomii wnętrza” – zaznaczył.

Wskazał, że w projekcie polskiej marki motoryzacyjnej duży nacisk został położony na pięć cech, które są wskazywane przez polskich kierowców jako pożądane.

„Są to przede wszystkim przestronność samochodu i atrakcyjny design wpisujący się w trendy w projektowaniu aut z określonego segmentu, jednocześnie niezbyt awangardowy. Chodzi m.in. o to, aby samochód nie stracił po latach na wartości rezydualnej a na to może mieć wpływ również design”

– zaznaczył Zaremba.

„Trzecią cechą jest wyposażenie m.in. w łączność ze światem zewnętrznym. Chcemy, żeby wszystkie systemy teleinformatyczne, w które wyposażone będzie auto – np. te umożliwiające łączność z Internetem czy aktualizację aplikacji takich jak GPS – łączyły ze sobą jak najwięcej funkcjonalności obsługiwanych z wykorzystaniem przyjaznego dla użytkowników interfejsu” – wskazał. Dodał, że w związku z tym, że samochód pojawi się na rynku w 2023 r. przy projektowaniu należy myśleć o standardach rynkowych obowiązujących za kilka lat.

„Chcemy zaoferować klientom w segmencie C to, co będzie oferowane przez konkurencję w wyższych segmentach”

– wyjaśnił.

Kolejną kluczową cechą polskiego elektryka ma być serwis i długość gwarancji.

„Będziemy chcieli zaoferować klientom dłuższą gwarancję niż proponuje to konkurencja. Dziś trudno mówić o szczegółach – dostosujemy się do warunków rynkowych w 2023 r., chcemy, żeby nasza oferta w tym zakresie była atrakcyjna”

– powiedział.

Według szefa EMP, piąta cecha to TCO czyli całkowity koszt posiadania samochodu. „Dla nas TCO to coś więcej niż tylko przewaga produktowa, to będzie przewaga modelu, w jakim zaoferujemy ten samochód odbiorcom wspólnie z naszymi akcjonariuszami” – powiedział.

„Mając za udziałowców firmy energetyczne razem z samochodem będziemy mogli zaoferować również cały potrzebny ekosystem elektromobilności, dając w oparciu o jedną miesięczną ratę nie tylko pojazd, ale również wszystko to, co jest potrzebne do jego ładowania czy współpracy z przydomowym źródłem odnawialnej energii”

– wyjaśnił.

Zaremba dodał, że już dzisiaj samochody elektryczne zaczynają tanieć.

„Spodziewamy się wraz z większością analityków, że w roku 2022-2023 całościowe koszty użytkowania samochodu elektrycznego będą niższe niż samochodu spalinowego. Oznacza to, że uśredniona cena zakupu, serwisu, ładowania oraz utraty wartości auta będą atrakcyjniejsze, nawet w wypadku ew. wzrostu cen energii elektrycznej”

– wskazał.

Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku 2016 roku. Jest kontrolowana przez cztery koncerny energetyczne – PGE, Energę, Eneę oraz Tauron. Każdy z udziałowców wykładając po 17,5 mln zł, objął po 25 proc. kapitału akcyjnego, uzyskując tyle samo głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland

Poprzedni

Alfabet Gorzowski – „S” jak Stefanek witnicki

Następny

Co wiemy o koronawirusie? [WIDEO]

alfabet gorzowski

Suplement do Alfabetu „Gimnastycznego”, wyrazy z głoską DŹ na przedzie

Alfabet Gorzowski – S JAK SKARB NA STRYCHU

Alfabet Gorzowski – C JAK CZASOPRZESTRZEŃ NUTTGENSA

Alfabet Gorzowski – G JAK GUSTAW ADOLF U BRAM LANDSBERGA

Alfabet Gorzowski – F JAK FICOWSKI i PAPUSZA

najnowsze

Prezydent i premier rozmawiają ze światowymi przywódcami

Raport o rosyjskich dronach nad Polską poznamy w najbliższych dniach

Były minister zdrowia Adam Niedzielski prawomocnie skazany

Dwie kluczowe zawodniczki już w Gorzowie

Na Litwie płoną wagony z gazem należące do Orlen Lietuva

Magazyn żużlowy Radia Gorzów

Rosyjskie drony nad Polską. Uwaga na fake news

Oszuści tym razem próbowali „na fałszywą fakturę”

Rzeczniczka MSWiA o znalezionych szczątkach dronów

Nie będzie wody na trzynastu ulicach

popularne

  • Szybciej dojedziemy z Gorzowa do Poznania

    Szybciej dojedziemy z Gorzowa do Poznania

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
  • Co z modernizacją stadionu piłkarskiego? Koncepcję trzeba urealnić

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
  • Dwie odpowiedzi, ale konkretów zero

    0 udost.
    Udostępnij 0 Tweet 0
FACEBOOK
TWITTER
YOUTUBE
RSS
Radio Gorzów

Program miejski Polskiego Radia - Regionalna Rozgłośnia w Zielonej Górze "Radio Zachód S.A." w likwidacji w Zielonej Górze
Radio Gorzów

ul. Warszawska 131
66-400 Gorzów Wlkp.

  • Reklama
  • Formularz kontaktowy
  • Cookies i polityka prywatności
  • Archiwum
Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Zielonej Górze Radio Zachód S.A. 2022.
Nie znaleźliśmy żadnych wyników
Pokaż wszystko
  • STRONA GŁÓWNA
  • WIADOMOŚCI
    • MIASTO
    • KULTURA
    • GOŚĆ NA 95,6FM
    • KRAJ I ŚWIAT
  • SPORT
  • MULTIMEDIA I TV
    • MULTIMEDIA
    • RADIO GORZÓW TV
  • AUDYCJE
    • TAKI DZIEŃ
    • GIMNASTYKA JĘZYKA
    • PODCASTY OD A DO Z
  • RADIO
    • RAMÓWKA
    • PATRONAT MEDIALNY
    • REGULAMINY
    • KONTAKT
  • REKLAMA
  • RADIO ZACHÓD

Copyright © Polskie Radio Regionalna Rozgłośnia w Zielonej Górze Radio Zachód S.A. 2021.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookie. Kontynuując przeglądanie wyrażasz zgodę na ich używanie. Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Polityki prywatności.
Przejdź do treści
Otwórz pasek narzędzi Narzędzia ułatwień

Narzędzia ułatwień

  • Powiększ tekstPowiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • KontrastKontrast
  • NegatywNegatyw
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czcionka alternatywnaCzcionka alternatywna
  • Resetuj Resetuj