Miasto przygotowało „Gorzowski Pakiet Pomocowy” dla przedsiębiorców najmocniej dotkniętych ograniczeniami w usługach i handlu w związku z wprowadzeniem stanu epidemicznego. Chodzi m.in. o restauratorów, prowadzących działalność związaną ze sportem i rekreacją czy właścicieli sklepów. Miasto proponuje odroczenie terminu płatności podatków od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych.na okres od 3 do 6 miesięcy; rozłożenie na raty oraz umorzenie odsetek od zaległości podatkowych.
Żeby skorzystać z takiej pomocy trzeba złożyć stosowny wniosek i załączyć m.in. sprawozdania finansowe z ostatnich 3 miesięcy.
Kto może skorzystać z pomocy? Przedsiębiorcy prowadzący działalność:
- polegającą na przygotowaniu i podawaniu posiłków i napojów gościom siedzącym przy stołach oraz gościom dokonującym własnego wyboru potraw z wystawionego menu, spożywanych na miejscu;
- związaną z organizacją, promocją lub zarządzaniem imprezami, takimi jak wystawy, kongresy, konferencję;
- twórczą związaną z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki;
- związaną ze sportem i rekreacją w szczególności: klubów sportowych, klubów tanecznych, basenów, siłowni, klubów fitness;
- związaną z projekcją filmów, nagrań wideo w kinach oraz działalności klubów filmowych;
- związaną z prowadzeniem obiektów noclegowych turystycznych i miejsc krótkotrwałego zakwaterowania;
- związaną z prowadzeniem kasyn (z wyłączeniem kasyn internetowych);
- działalnością bibliotek, archiwów, muzeów oraz pozostałej działalności kulturalnej;
- działalnością z zakresu lecznictwa uzdrowiskowego;
- inna działalność która została dotknięta konsekwencjami epidemii
lub prowadzących handel detaliczny :
- wyrobami tekstylnymi;
- wyrobami odzieżowymi;
- obuwiem i wyrobami skórzanymi;
- meblami i sprzętem oświetleniowym;
- sprzętem radiowo- telewizyjnym lub sprzętem gospodarstwa domowego;
- artykułami piśmiennymi i księgarskimi;
a także innych podmiotów prowadzących działalność, które zostały dotknięte konsekwencjami epidemii.
Aby uzyskać ulgę przedsiębiorca musi złożyć wymagane dokumenty:
- Oświadczenie o uzyskaniu lub nieuzyskaniu pomocy de minimis.
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych (np. zestawienie przychodów, rozchodów).
- Dokumenty finansowe za I kw. 2020 roku lub inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej.
- Oświadczenie o stanie majątkowym (dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą) – stanowiące podstawę dla ubiegających się o ulgę.
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami, przedsiębiorca może złożyć:
- w formie elektronicznej poprzez skrzynkę podawczą EPUAP
- jak również w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Wydział Podatków i Opłat, ul. Sikorskiego 3-4, 66-400 Gorzów Wlkp.
- wnioski w formie papierowej (w zamkniętej kopercie), prosimy składać do specjalnie przygotowanej na te okoliczność urny, ustawionej tuż za drzwiami głównego wejścia do urzędu
Każdy złożony wniosek będzie traktowany indywidualnie.
W przypadku gdy sytuacja finansowa Przedsiębiorcy nadal będzie trudna mimo przyznanej ulgi, będzie możliwe ponowne wystąpienie z wnioskiem o zmianę wydanej decyzji ulgowej lub o zmianę zawartego porozumienia.