Lubuskie i Brandenburgia podpisały dziś memorandum dotyczące rozwoju linii kolejowej Berlin – Kostrzyn nad Odrą – Gorzów – Warszawa.
W deklaracji czytamy m.in. że niemiecki Ostbahn, przechodzący po polskiej stronie w linię nr 203, ma się stać w przyszłości jednym z najważniejszych korytarzy transportowych w Europie, w istotny sposób wpływając także na rozwój gospodarczy obu przygranicznych regionów.
Marcin Jabłoński, członek zarządu województwa lubuskiego, podkreśla, że władze regionu od dawna zabiegają o rozbudowę infrastruktury kolejowej na odcinku Kostrzyn nad Odrą – Gorzów – Krzyż, zabiegając chociażby o jak najszybszą elektryfikację tej linii:
Kathrin Schneider, minister infrastruktury i planowania przestrzennego Landu Brandenburgia, zwraca uwagę, że rozmowy dotyczące rozbudowy infrastruktury kolejowej na polsko – niemieckim pograniczu toczą się od wielu lat.
– Dobre połączenia kolejowej mają istotny wpływ zarówno na rozwój gospodarczy, jak i kontakty między naszymi mieszkańcami. Od kilku lat mamy Polsko – Niemiecki Szczyt Kolejowy, na którym omawiamy również ważne projekty na pograniczu. Udało nam się już opracować m.in. wspólną koncepcję rozwoju do 2030 roku i to memorandum, które dziś podpisuje Lubuskie, Brandenburgia i Berlin, było jednym z ustaleń ubiegłorocznego szczytu – dodaje.
Przypomnijmy, że spółka PKP PLK przygotowuje się do wykonania dokumentacji projektowej dotyczącej rewitalizacji linii kolejowej Krzyż – Gorzów. Prace remontowe na tym odcinku mają się rozpocząć jednak nie wcześniej po 2020 roku.