Porozmawiajmy o Gorzowie

14:08

7 grudnia 2017

Daniel Rutkowski

Dziennikarz Radia Gorzów.

Z prezydentem Gorzowa Jackiem Wójcickim rozmawia Daniel Rutkowski

 

16 myśli na temat “Porozmawiajmy o Gorzowie”

  1. Panie prezydencie, nie na Gubałówkę, tylko normalne tramwaje, bez żadnych lin! Normalny tramwaj, tj. poruszający się siłą tarcia kół. Nie wąskotorowy jak w Lizbonie 13,5%, ale normalnotorowy o rozstawie szyn 1.435 mm, czyli taki jaki w Gorzowie, to na przykład:
    – południowa odnoga U15 kolejki miejskiej w Stuttgarcie z nachyleniem 8,5%.
    – Hakone–Gora, Linia Hakone-Tozan, Japonia, nachylenie 8%.
    – Zürich HB–Uetliberg, Sihltal-Zürich-Uetliberg-Bahn, Szwajcaria, maksymalne nachylenie 7,9%

  2. Wójcicki idzie w ślady tow. Jędrzejczaka i kolejki linowej z Piłsudskiego na Słowiankę? A skoro tak, to tow. Jędrzejczak musiał być wielkim wizjonerem, naprawdę wielkim…
    Oczywiście w oczach Wójcickiego.

    Dzisiaj o 14:37 pojawił się tzw. f a k e – n e w s, dotyczący sygnalizacji na skrzyżowaniu Owocowej i Wyszyńskiego. Latami nas zapewniano, że to niemożliwe, więc nie mogło się ot tak nagle odmienić.
    Podobnie może być z tramwajem na Al. Ks. Andrzejewskiego. Ważne, żeby było to szybciej.

  3. Nicelus jest glupi.
    Sam namawiale prezydenta w kometach do tego wyciagu linowego. To bardzo dobre miejsce na takie cos.

  4. Z jest głupi.
    Nigdzie nie pisałem, że wykluczam inne rozwiązania, jeżeli normalny tramwaj okaże się niemożliwy do wykorzystania. Najpierw jednak należy sprawdzić możliwość zastosowania normalnego tramwaju, zanim się zacznie mówić o Gubałówce.

  5. Gorzów to bardzo dobre miejsce na tramwaj dwusystemowy.

    Cztery lata temu, gdy władze Gorzowy chciały likwidować tramwaje i zastąpić je autobusami, przekonywałem na przykładzie Bremerhaven, że to złe rozwiązanie. Radni miasta, wielkości Gorzowa, Bremerhaven kiedyś dla oszczędności zastąpili tramwaje autobusami. W następnych latach liczba pasażerów spadła o połowę. Miasto spostrzegło swój błąd i teraz olbrzymim kosztem wprowadza tramwaj dwusystemowy.

    Namawiałem wtedy władze Gorzowa na tramwaj dwusystemowy. Dzięki wprowadzeniu tramwaju dwusystemowego w Chemnitz liczba pasażerów od 1998 do 2008 wzrosła dziewięciokrotnie. Okolice Chemnitz bardzo chwalą to połączenie.

  6. Poprzedni prezydent nie wiedział, że w Gorzowie tramwaje jeżdżą po torach o normalnym rozstawie szyn 1.435 mm, czyli po takim samym rozstawie szyn jaki mają koleje. Gdy się o tym dowiedział, to było już zbyt późno na zrozumienie zasady tramwaju dwusystemowego, bo zbliżały się wybory.

  7. Tramwaje linowe jak w San Francisco, to rozwiązanie nietypowe. Duży koszt zbudowania maszynowni, oraz specjalnych torów i specjalnych tramwajów. Jeżeli Gorzów ma mało kasy, to można o takim rozwiązaniu zapomnieć.

  8. Z: „Sam namawiale prezydenta w kometach do tego wyciagu linowego”.

    Wyciąg linowy z kometami? To jakiś fajerwerk czy nowinka techniczna? A jeśli nowinka, to jakie zastosowanie może mieć ciało niebieskie, widoczne jako świecąca kula z ogonem?
    Może to w ogóle nowa koncepcja pokonywania wzniesienia Alei Ks. Andrzejewskiego? Nie
    „zwykłymi” tramwajami, „oklepaną” już kolejką linową, tylko zupełnym novum – na kometach.
    Czarownice mogą latać na miotłach, czemu więc pasażerowie nie mieliby latać na kometach?

  9. Ale się motasz panie Wójt.
    Wyświechtane teksty jak nie wiadomo co powiedzieć.
    Minimum konkretów, czysty PR. Mydlisz oczy światełkami i imprezami, a w urzędzie bałagan jakiego to miasto nie widziało od lat 90-tych!

    „rynek komercyjny zaraz się skurczy”? Sam Pan przewidujesz, że inwestorzy omijają Gorzów a nawet mogą się wycofywać? Konkret

  10. Wniosek jest prosty:
    O firmy świadczące usługi na rzecz miasta trzeba dbać, tak jak dba się o pracowników, bez znaczenia, czy jest rynek pracodawcy, czy pracownika. Rządzący naszym miastem pozostaje w poprzedniej epoce, ładnie mówi, ale jego działania są takie że inwestorzy i już świadczące usługi firmy już zaczynają omijać GW. Zresztą pokazał swoje podejście podczas zapomnianej już sprawy konfliktu w ZUO Inneko.

Dodaj komentarz