Od lata tego roku gorzowianie posiadający mieszkania wybudowane przez jednego z największych deweloperów w mieście nie płacą za prąd.
Do tej pory rachunki za energię były częścią ich rozliczeń ze wspólnotą mieszkaniową. Od 12 lipca mieszkańcy powinni podpisać umowę z Regionalną Spółką Energetyczną, która od tej chwili została jednym dostawcą energii do ich mieszkań. Mieszkańcy otrzymali wnioski o zawarcie umowy, które mieli odesłać do spółki. Po ich odesłaniu mieli otrzymać umowy i osobne rachunki za prąd, ale tylko niektórzy je dostali i to dopiero przed świętami.
Zaniepokojeni zwrócili się o pomoc m.in: do biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Jak mówi nam Eugeniusz Kurzawski, sprawa nie znajduje się w jego kompetencjach, bo dotyczy sytuacji przed podpisaniem umowy, ale postanowił pomóc mieszkańcom:
Pytani przez nas mieszkańcy potwierdzają tę sytuację i narzekają na brak informacji:
W przysłanym do redakcji oświadczeniu władze Regionalnej Spółki Energetycznej informują, że opóźnienie w przesyłaniu umów mieszkańcom związane jest m.in.: z powolnym spływem wniosków i błędami w nich zawartymi. Ponadto spółka zapewnia, że na prośbę odbiorców będzie wydłużała termin płatności pierwszej faktury lub rozkładała ją na raty.