Gorzowski magistrat zabiega o budowę łącznic kolejowych linii nr 273 i 203 w Kostrzynie nad Odrą. Mówiła o tym w Radiu Gorzów wiceprezydent Iwona Olek. Inwestycja otworzyłaby Gorzów na bezpośredni przejazd pociągów w kierunku Szczecina i Zielonej Góry. Urząd miasta liczy na to, że ministrowie nowego rządu odpowiedzialni za infrastrukturę będą sprzyjać gorzowskim planom.
Kierunek kostrzyński zakłada budowę torów łączących dolny i górny poziom stacji Kostrzyn. Te plany zostały wypracowane po konsultacjach z PKP PLK, GDDKiA, Wodami Polskimi, lubuskimi urzędami wojewódzkim i marszałkowskim oraz ze strefą ekonomiczną. Wątpliwości ma urząd miasta w Kostrzynie, ale zdaniem wiceprezydent Iwony Olek, inwestycja w żaden sposób nie zagrozi na przykład bezpieczeństwu przeciwpowodziowemu miasta.
Budowa łącznic w Kostrzynie znalazła się w Strategii Rozwoju Województwa Lubskiego do 2030 roku. Obecnie trwa projektowanie innej ważnej dla Gorzowa kolejowej inwestycji, czyli remontu linii nr 363 na odcinku Skwierzyna – Międzychód w tym także odcinka linii 415 do strefy ekonomicznej w Gorzowie. Inwestycja znalazła się w programie Kolej Plus. Jak mówiła Iwona Olek, urząd miasta stara się wprowadzać do projektu jak najlepsze rozwiązania.
Magistrat liczy też na budowę w przyszłości tzw. Magistrali Zachodniej, czyli nowej linii kolejowej łączącej Gorzów i Zieloną Górę przez Skwierzynę, Międzyrzecz, Świebodzin i Sulechów, z możliwością wykonywania połączeń do Nowej Soli, Żar i Żagania.
Wysłuchaj rozmowy:
Iwona Olek, wiceprezydent Gorzowa
Z wiceprezydent Gorzowa rozmawia Jacek Dreczka: https://youtu.be/QFulOyCmXCs
Czytaj więcejDetails